Slide1

Γιώργος Συμεωνίδης: Προχωρήστε από την ιδέα στην υλοποίηση

Η Linkwise ξεκίνησε την πορεία της το 2008 όταν οι τρεις συνιδρυτές της, Γιώργος Συμεωνίδης, Γιώργος Σωτηρόπουλος και Κατερίνα Καραγιάννη αποφάσισαν πως ήταν καιρός να έρθει και στην Ελλάδα η υπηρεσία του affiliate marketing την οποία γνώρισαν στη Μεγ. Βρετανία.

Πέντε χρόνια αργότερα, η Linkwise είναι το μεγαλύτερο affiliate δίκτυο στη Ν.Α. Ευρώπη με γραφεία σε Αθήνα και Κωνσταντινούπολη και 12 άτομα στην ομάδα της. Το τελευταίο της εγχείρημα, το Linkwise Travel Network, φιλοδοξεί να εδραιώσει τη Linkwise ως ένα από τα κορυφαία δίκτυα σε Ευρωπαϊκό επίπεδο στον τομέα των ταξιδιωτικών υπηρεσιών.

Ο Γιώργος Συμεωνίδης παρουσιάζει την επιχειρηματική του πορεία, το όραμά του για το μέλλον και συμβουλές για νέους επιχειρηματίες μέσα από τις απαντήσεις σε 11 ερωτήσεις του περιοδικού ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ.

1. Για να σας γνωρίσει το κοινό μας καλύτερα, πείτε μας λίγα λόγια για εσάς και την επιχείρησή σας.

Linkwise είναι το πρώτο και μεγαλύτερο affiliate δίκτυο στην Ελλάδα. Το affiliate marketing είναι μια εξειδικευμένη μορφή online marketing, το κυριότερο γνώρισμα της οποίας είναι πως ο διαφημιζόμενος πληρώνει μόνο με βάση την απόδοση των ενεργειών του.

Γι’ αυτό εξάλλου ονομάζεται εναλλακτικά performance marketing. Στο παράδειγμα ενός e-shop, η Linkwise αναλαμβάνει να διαφημίσει το site μέσω ενός δικτύου χιλιάδων συνεργαζόμενων ιστοσελίδων και ο διαφημιζόμενος πληρώνει μόνο για κάθε επιβεβαιωμένη αγορά που έρχεται μέσα από τις ενέργειες προώθησης των συνεργατών μας.

2. Πώς σας δημιουργήθηκε η ιδέα και πoια ήταν η αφορμή για να ξεκινήσετε;

Το affiliate marketing το γνώρισα στη Μ. Βρετανία, όσο εργαζόμουν σε ένα από τα μεγαλύτερα online agencies της εκεί αγοράς. Είναι ένας κλάδος με μεγάλη άνθιση και πάνω απ’ όλα, μεγάλο ενδιαφέρον.

Επιστρέφοντας στην Ελλάδα το 2007 και αφού είδαμε πως δεν υπάρχει στην ελληνική αγορά κάποια εταιρία που να προσφέρει αντίστοιχες υπηρεσίες, πήραμε την απόφαση με τους δύο συνεργάτες μου να ξεκινήσουμε τη Linkwise.

3. Πολλοί θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους δουλειά, αντιμετωπίζουν όμως διάφορους φόβους και δυσκολίες. Ας πάμε στην περίοδο πριν κάνετε τα πρώτα επιχειρηματικά σας βήματα. Τι ήταν αυτό που σας εμπόδιζε να προχωρήσετε στο νέο εγχείρημα;

Για όσους δεν έχουν ασχοληθεί ξανά με την επιχειρηματικότητα στο παρελθόν, είναι λογικό να υπάρχει ένας δισταγμός στην αρχή.

Έτσι ήταν και για εμάς, καθώς έπρεπε όλοι να αφήσουμε σίγουρες δουλειές και να ξοδέψουμε όλες μας τις οικονομίες (και κάτι παραπάνω) για να ξεκινήσουμε κάτι χωρίς καμία εγγύηση επιτυχίας και χωρίς να γνωρίζουμε αν και πότε θα έχουμε ξανά εισόδημα.

Αυτό που πρέπει όμως να σκέφτεται ο κάθε επίδοξος επιχειρηματίας είναι πως ακόμη κι αν αποτύχει, ο χρόνος και τα χρήματα που θα έχει δαπανήσει θα του έχουν «αγοράσει» μια εμπειρία πολύτιμη, την οποία δύσκολα θα μπορούσε να αποκτήσει διαφορετικά.

Προϋπόθεση βέβαια είναι να υπάρχει εξαρχής ένα πολύ ξεκάθαρο και δουλεμένο επιχειρηματικό σχέδιο, αλλιώς θα βρεθεί σύντομα αντιμέτωπος με μεγάλες δυσκολίες. Αν υπάρχει όμως τo business plan και η πίστη σε αυτό, όλα τα υπόλοιπα προβλήματα (π.χ. γραφειοκρατία, χρηματοδότηση κ.λπ.), αν και σημαντικά, μπορούν να ξεπεραστούν.

4. Έχετε να μας διηγηθείτε κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό που τελικά αποδείχθηκε καθοριστικό για την επιτυχή πορεία της επιχείρησής σας;

Ως η πρώτη εταιρία του είδους της στην Ελλάδα, η Linkwise πολύ γρήγορα προσέλκυσε το ενδιαφέρον των εταιριών του digital χώρου και από τους πρώτους σχεδόν μήνες λειτουργίας μας είχαμε περισσότερες από 4 προτάσεις στρατηγικής συνεργασίας ή εξαγοράς, από εταιρίες σημαντικού μεγέθους. Η κάθε πρόταση είχε τα δικά της πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα και όπως ήταν φυσικό υπήρξε μεγάλος προβληματισμός ως προς το ποια ήταν η σωστή.

Τελικά επιλέξαμε την πρόταση η οποία έδειχνε τη μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στις δικές μας ικανότητες και όραμα για το μέλλον της εταιρίας, σε σχέση με άλλες που ναι μεν μπορεί να είχαν καλύτερους οικονομικούς όρους, ήθελαν όμως να βάλουν τη Linkwise (και την ηγετική της ομάδα) σε ένα καλούπι διαφορετικό από αυτό που είχαμε φανταστεί εμείς όταν ξεκινούσαμε την εταιρία.

5. Η καθημερινή λειτουργία μιας επιχείρησης δεν είναι πάντα εύκολη. Ποια ήταν η πιο δύσκολη συγκυρία που αντιμετωπίσατε και τι κάνατε για να την ξεπεράσετε;

linkwise-synidrites

Η λειτουργία ενός affiliate δικτύου όπως η Linkwise στηρίζεται σε μια τεχνολογική πλατφόρμα η οποία καταγράφει τα αποτελέσματα των ενεργειών προώθησης, παράγει στατιστικά και διεκπεραιώνει τις πληρωμές. Αν και πλέον έχουμε αναπτύξει τη δική μας τεχνολογία, παλιότερα στηριζόμασταν σε μια έτοιμη λύση την οποία προμηθευόμασταν από μια τρίτη εταιρία στο εξωτερικό.

Η συγκεκριμένη εταιρία αντιμετώπισε κάποια στιγμή ένα σημαντικό πρόβλημα με την υποδομή του datacenter της, με αποτέλεσμα η υπηρεσία (και κατ’ επέκταση το δίκτυο της Linkwise) να βγει εκτός λειτουργίας για 3 ημέρες!

Ο τρόπος που αντιμετωπίσαμε την κατάσταση ήταν με συνεχή, αναλυτική και πάνω απ’ όλα απόλυτα διαφανή ενημέρωση προς τους συνεργάτες μας, καθώς και απολογισμό μετά τη λύση του προβλήματος με μέτρα για την αποτροπή παρόμοιων περιστατικών στο μέλλον.

Αν και η ζημιά που δημιουργήθηκε απ’ το πρόβλημα ήταν μεγάλη, πολλοί συνεργάτες εκτίμησαν τη στάση μας και ενισχύθηκε η εμπιστοσύνη τους σε εμάς.

6. Έχετε αποκτήσει πολύ σημαντική εμπειρία ως επιχειρηματίας. Αν ξεκινούσατε πάλι, τι θα κάνατε διαφορετικά;

Η πρώτη απάντηση που μου έρχεται στο μυαλό είναι «θα έπαιρνα περισσότερα ρίσκα για την ταχύτερη ανάπτυξη της εταιρίας», αυτό όμως είναι εύκολο να το λες εκ των υστέρων, με τη σιγουριά πως αυτό που έκανες είχε τελικά επιτυχία.

Νομίζω πως αν ξεκινούσα ξανά, θα κοιτούσα πιο γρήγορα προς το εξωτερικό, καθώς η εσωστρέφεια είναι δυστυχώς ένα σημαντικό στοιχείο της ελληνικής επιχειρηματικότητας που πρέπει να αποτινάξουμε, αν θέλουμε να αντιμετωπίσουμε την κρίση.

7. Τι συμβουλεύετε έναν επίδοξο επιχειρηματία, ο οποίος έχει την ιδέα και δεν ξέρει πώς να ξεκινήσει;

Η μεγαλύτερη συμβουλή που θα του έδινα είναι να θυμάται πως η ιδέα από μόνη της έχει μηδενική αξία.

Στην Ελλάδα πολλές φορές δίνουμε μεγαλύτερη έμφαση στην ιδέα και την πρωτοτυπία της παρά στην υλοποίηση που είναι και το πιο σημαντικό. Όταν βλέπουμε να υλοποιείται η ιδέα μας από κάποιον άλλον με επιτυχία λέμε «θα μπορούσα να είμαι εγώ αυτός». Αυτός όμως έκανε δύο πράγματα που εσύ δεν έκανες: Προχώρησε από την ιδέα στην υλοποίηση και η υλοποίηση ήταν σωστή και οργανωμένη.

Όταν λοιπόν έχουμε την ιδέα, πρέπει αμέσως να χτίσουμε (αρχικά στο μυαλό μας και έπειτα στο χαρτί) ένα δομημένο business plan με συγκεκριμένο σχέδιο και χρονοδιάγραμμα ως προς το πώς η ιδέα θα μετατραπεί σε κερδοφόρα επιχείρηση, καθώς και γιατί η δική μας επιχείρηση θα είναι καλύτερη από μια άλλη με παρόμοιες υπηρεσίες (καθώς ακόμα κι αν δεν υπάρχει άλλη αντίστοιχη εταιρία με τη δική μας προς το παρόν –κάτι πολύ δύσκολο- πρέπει να περιμένουμε πως πολύ σύντομα θα υπάρξει).

Αν αυτές οι ερωτήσεις δεν μπορούν να απαντηθούν, πρέπει να προσαρμόσουμε την ιδέα μας ή, στη χειρότερη περίπτωση, να την απορρίψουμε και να προχωρήσουμε παρακάτω.

8. Μπορείτε να μας πείτε από ένα έως τρία στοιχεία της προσωπικότητας που χαρακτηρίζουν έναν επιτυχημένο επιχειρηματία;

Δεν πιστεύω πως οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες ανήκουν μόνο σε μία κατηγορία ανθρώπων με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και αυτό γίνεται εμφανές από το γεγονός πως και οι επιτυχημένες επιχειρήσεις δεν έχουν όλες τα ίδια γνωρίσματα.

Ο καθένας, με βάση τη δική του προσωπικότητα έχει να προσφέρει κάτι διαφορετικό στον κόσμο της επιχειρηματικότητας.

9. Πέρα από τη χειρόγραφη ατζέντα, που κάποιοι ακόμη έχουμε, πείτε μας ποιο είναι το βασικό εργαλείο, software, hardware ή app, που χρησιμοποιείτε καθημερινά για να κάνετε τη δουλειά σας πιο εύκολη;

Για κάθε τομέα της δουλειάς μας, υπάρχει πλέον μια πλειάδα από εργαλεία που μπορούν να κάνουν πιο εύκολη τη ζωή μιας μικρής ή μεσαίας επιχείρησης με σχετικά μικρό κόστος. Είναι σημαντικό να ξοδέψουμε κάποιο χρόνο στην αρχή ώστε να οργανώσουμε σωστά τα processes, παρά να φτάσουμε αργότερα στη δυσάρεστη διαπίστωση πως έχει χαθεί ο έλεγχος.

 

Ενδεικτικά κάποια από τα εργαλεία που χρησιμοποιούμε στη Linkwise είναι:

  • Kayako OnDemand ($29/χρήστη/μήνα ή $599 download) για την παρακολούθηση των incoming support requests
  • Trello (δωρεάν) για την οργάνωση των business tasks και του sales workflow
  • Intervals (από $9/μήνα) για το task management και time tracking του development
  • Workable (από $19/μήνα) μια φανταστική υπηρεσία από μια ελληνική startup που κάνει ασύγκριτα πιο εύκολη τη διαδικασία του recruitment

10. Ποιο είναι το αγαπημένο σας βιβλίο (ή blog) επιχειρηματικότητας ή προσωπικής βελτίωσης;

Το “Screw It, Let’s Do It” του Sir Richard Branson είναι ένα βιβλίο που διάβασα πριν ξεκινήσω τη δική μου επιχείρηση και το θυμάμαι για τις επιχειρηματικές του συμβουλές, ακόμα όμως περισσότερο για την έμπνευση που μου έδωσε και την τόνωση του αισθήματος πως ο δρόμος της επιχειρηματικότητας ήταν ο σωστός για εμένα.

11. Ποιο είναι το όραμά σας για το μέλλον της επιχείρησής σας;

Η Linkwise έχει την τύχη να είναι με διαφορά η μεγαλύτερη εταιρία στο χώρο της στην ελληνική αγορά. Ως εκ τούτου, φυσικό επόμενο βήμα ήταν και παραμένει για εμάς η επέκταση στο εξωτερικό.

Η προσπάθεια αυτή έχει ήδη ξεκινήσει με το πρώτο μας γραφείο εκτός Ελλάδας που άνοιξε πριν από περίπου ένα χρόνο στην Κωνσταντινούπολη, καθώς και με μια νέα προσπάθεια που ξεκινάει τώρα, το Linkwise Travel Network που θα εστιάσει στην προβολή διαφημιζόμενων από τον κλάδο του τουρισμού σε επιλεγμένες αγορές της Δυτικής Ευρώπης.

Πηγή : http://www.epidotisimag.gr

Posted in ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ.

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>